راهنمای سفر به رامسر

آب و هوای رامسر


آب‌وهوای شمال به‌خصوص مازندران و شهرهای آن منحصر به فرد و رویایی است. وجود رشته‌ کوه‌های البرز و دریای خزر، شهر رامسر را به منطقه‌ای خوش آب و هوا تبدیل کرده است. شهر رامسر دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب است.

فصل بهار آب‌وهوا عالی می‌شود. کمی سرما احساس می‌کنید، ولی در اردیبهشت هوا فوق‌العاده خواهد بود.

هوا در تابستان رامسر گرم و مرطوب می‌شود.پاییز هوا کمتر گرم می‌شود و رطوبت هوا هم کمتر است. می‌توانید از خنک‌تر شدن هوا و مه‌های آن لذت ببرید

زمستان‌های منطقه به دلیل کوه‌ها باید خیلی سرد و خشک باشند، اما بخاطر دریای خزر، این سرما کمتر احساس می‌شود و جای خود را به آب‌‌وهوای مه‌آلود می‌دهد. زمستان‌های این منطقه پربرف و زیبا است. بارش برف، بوی دریا و جنگل سفیدپوش منظره‌ای شگفت‌انگیز از طبیعت رامسر است.


بهترین زمان سفر به رامسر


برای دیدن جاهای گردشگری رامسر فصل بهار و نوروز بهترین زمان است. نوروزهای رامسر شلوغ و پُر از مسافرهایی از کل ایران است.

مراسم‌های جالب نوروزی و هوای خوب در سفر به رامسر مردم را به آنجا می‌کشاند. اردیبهشت‌های رامسر را هم از دست ندهید. اما قطعا تابستان فکر خوبی برای مسافرت به این شهر نیست. هوای گرم و شرجی اذیتتان می‌کند.

مهرماه برای سفر به رامسر دوست داشتنی است و اگر وقت داشته باشید می‌توانید سفری به این شهر داشته باشید، اما زمستان هم سرد است و برف زیادی می‌بارد.


مسیر های دسترسی به رامسر


– سفر به رامسر با هواپیما


یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های محلی که در ایران فعالیت دارد، فرودگاه رامسر است. این فرودگاه به دستور رضا شاه و در سال ۱۳۰۹ به کمک مهندس‌های آلمانی ساخته شد و خیلی زود به یک فرودگاه مهم تبدیل شد.

در سفر به رامسر فرودگاه تنها ۶ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و دسترسی به آن هم ساده است. فرودگاه در شرق رامسر است و برای رفتن به آن اول وارد جاده تنکابن به رامسر شوید و تا میدان خلعتبری بروید. سپس وارد بلوار رزاقی شوید و برانید تا به میدان فرودگاه برسید.

این فرودگاه زیاد بزرگ نیست و روزانه ۲ الی ۳ پرواز به تهران دارد. تعداد مسافران هر پرواز هم ۶۰ الی ۷۰ نفر است. ایرلاین‌های مختلفی به این شهر از تهران پرواز می‌کنند. پرواز از تهران، مشهد و اصفهان برای سفر به رامسر مستقیم انجام می‌شود. فرودگاه رامسر به صورت مرتب پرواز هفتگی دارد و اگر در این ۳ شهر نیستید، می‌توانید با پرواز یا راه زمینی وارد این شهرها شوید و به صورت مستقیم با پرواز هوایی خود را به رامسر برسانید.

فاصله هوایی تهران در سفر به رامسر ۱۴۷ کیلومتر است و تنها ۵۵ دقیقه این سفر طول می‌کشد. این مسافت برای مشهد ۸۰۵ کیلومتر است و پرواز آن هم ۱ ساعت و ۹ دقیقه است. مسافت اصفهان تا رامسر به صورت هوایی ۶۶۱ کیلومتر است و ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه پرواز طول می‌کشد.

بندرعباس به رامسر پرواز مستقیمی ندارد. پس می‌توانید یک پرواز مستقیم به تهران داشته باشید و از آنجا هم از پرواز مستقیم تهران به رامسر استفاده کنید.


– سفر به رامسر با قطار

متاسفانه رامسر سیستم راه‌آهن و قطار ندارد و نزدیک‌ترین راه‌آهن به آن در قائم شهر بوده و تا آنجا هم ۷ ساعت راه است. می‌توانید از شهرهای دیگر با قطار به تهران سفر کنید و بقیه راه را به صورت هوایی یا با خودروهای شخصی سفر کنید.


– سفر به رامسر با اتوبوس

اگر می‌خواهید با یک راه ارزان و مقرون به‌صرفه سفر به رامسر را تجربه کنید و از دیدن جاذبه‌های گردشگری رامسر لذت ببرید، پس سفر با اتوبوس را امتحان کنید. مسیر رسیدن به آن بسیار زیبا و سرسبز است و اگر در بهار یا پاییز بروید، عاشق مسیر جاده‌ای آن می‌‌شوید.

خطوط وی‌‌آی‌پی اتوبوس و معمولی از شهرهای مختلف به رامسر فعال‌ هستند. فاصله رامسر تا تهران دارای ۲ مسیر است. مسیر اول ۲۲۸ تا ۲۳۰ کیلومتر مسافت دارد. این مسیر پرپیچ‌وخم است و ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه راه است. البته اگر خبری از ترافیک نباشد.

مسیر دوم سفر به رامسر از آزادراه قزوین رشت عبور می‌کند و حدودا ۴۱۳ کیلومتر است. در صورت نبودن ترافیک و خوب بودن جاده و آب‌وهوا، حدودا ۵ ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید. مشهد تا رامسر ۹۶۹ کیلومتر فاصله دارد و ۱۲ ساعت و ۴۱ دقیقه طول می‌کشد.

در سفر به رامسر از اصفهان ۷۲۹ کیلومتر راه است که ۹ ساعت و ۴ دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسید. این فاصله برای بندرعباس تا رامسر ۱۵۴۰ کیلومتر است و ۱۹ ساعت در راه خواهید بود. بهتر است از اتوبوس‌های وی‌آی‌پی برای این منظور استفاده کنید تا در مسیر راحت باشید.


– سفر به رامسر از تهران

سفر به رامسر از تهران هم از راه هوایی و هم راه زمینی امکان پذیر است. از راه هوایی تنها ۵۵ دقیقه و از راه زمینی دو مسیر مختلف دارد. که هر کدام ۴ الی ۵ ساعت طول می‌کشند تا به مقصد برسید. جاده تهران رامسر بسیار زیبا و دلپذیر است. حتی اگر طولانی باشد، در طول مسیر کاملا از سرسبزی و زیبایی آن لذت می‌‌برید.

سفر از رامسر به شهرها و روستاهای نزدیک


– سفر به نوشهر

نوشهر، شهری در فاصله ۸۹کیلومتری رامسر است. شهری که به خاطر دریاچه ارواح و پارک جنگلی‌اش بسیار معروف است و مقصد گردشگری شگف‌انگیزی برای فصل پاییز است. این شهر در شمال غرب استان مازندران قرار گرفته است.

با اتوبوس یا خودروی شخصی می‌توانید از رامسر به آنجا بروید. سفر شما حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و مسیر آن نیز بسیار زیبا است. از مسیر هوایی پروازی از رامسر به نوشهر انجام نمی‌شود.

– سفر به آمل

در سفر به رامسر فاصله این شهر تا آمل ۱۸۳ کیلومتر است. شهری که به دلیل پارک جنگلی و پرتقال‌های خوشمزه‌اش معروف است و برای گردشگری در فصل بهار و پاییز گزینه خیلی خوبی است. با خودروی شخصی یا اتوبوس می‌توانید از رامسر به آمل بروید. رسیدن به مقصد تقریبا ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه طول می‌کشد.

– سفر به نور و رویان

رویان شهری است که بین نور و نوشهر قرار دارد. نور و رویان دو شهر بهشتی برای مسافرت هستند. در غرب استان مازندران قرار گرفته‌اند. اگر می‌خواهید از جنگل‌های رویان و کناره‌های دریای خزر دیدن کنید، ۹ کیلومتر بیشتر بروید، می‌توانید نور را نیز ببینید که همان جذابیت را دارد. بنابراین بد نیست در برنامه سفر به رامسر به این شهر هم سری بزنید.

رویان و نور تا رامسر ۱۵۰ کیلومتر فاصله داشته و ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه هم با خودروی شخصی می‌توانید به آنجا بروید. گاهی بلیط اتوبوس هم از رامسر برای رفتن به آنجا وجود دارد و می‌توانید آن را رزرو کنید.

– سفر به ساری

ساری، شهری که در زیبایی و شکوه، کمتر شهری به گرد پایش می‌رسد. شهری که زمانی پایتخت ایران بوده و حالا یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای شمالی کشور به حساب می‌آید. این شهر زیبا در شرق استان مازندران قرار گرفته و سبزی جنگل‌های شمالی و آبی دریای خزر به زیبایی و شکوه آن افزوده است. سفر به رامسر و بعد هم ساری یک برنامه هیجان‌انگیز است.

اگر برای جاهای دیدنی رامسر مشتاق بودید، حتما سری به ساری هم بزنید. این شهر ۲۵۴ کیلومتر با رامسر فاصله دارد و نزدیک ۵ ساعت برای رسیدن به آنجا زمان لازم دارید. برای رفتن به ساری می‌توانید از اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده کنید. هزینه اتوبوس زیاد نخواهد بود. اتوبوس‌های این مسیر راحت و تمیز هستند و مسیر مسافرت شما بی‌نهایت لذت‌بخش است.

جاذبه های گردشگری رامسر


– قلعه مارکوه

بازدید از قلعه مارکوه را در سفر به رامسر بگذارید. مارکوه یک قلعه نظامی است و تاریخ ساخت آن به پیش از اسلام برمی‌گردد. در قرون ۳ تا ۸ نیز از آن به عنوان یک نقطه حساس و استراتژیک استفاده کردند. دیوارهای قدیمی و کوهی که زیر پایتان است. ارزش دیدن هزارباره را دارد.

آدرس: شهرستان رامسر، شهر کتالم، مسیر جاده تلارسر

– کاخ رامسر

کاخ سلطنتی رامسر که به کاخ مرمر هم شهرت دارد، نمایشی از شکوه و زیبایی است. تک‌به‌تک قطعات مرمرین این کاخ پر از هنر و ظرافت معماران و بناهایی است که آن را طراحی کرده و ساخته‌اند. کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در سال ۱۳۱۲ ساخته شد و در سال ۱۳۱۶ هم ساخت آن تمام شد. درون کاخ پر از اشیا سلطنتی و قیمتی است. اگر به این جاهای تاریخی علاقه دارید، در سفر به رامسر از این کاخ نگذرید.

آدرس: رامسر _ خیابان شهید رجایی _ روبروی پارک ملی

– موزه مردم شناسی رامسر

موزه مردم شناسی یکی از جاهای جذاب در سفر به رامسر است. موزه‌ای که بیش از ۳۰ سال آثار و ادوات زندگی مردم را در خود جای داده و نشان می‌دهد که مردم چطور زندگی کرده و می‌کنند. قطعا عاشق فضای مردمی، گرم و صمیمی موزه می‌شوید.

آدرس: رامسر، بلوار باهنر

– مسجد آدینه

عمارت مسجد آدینه، مسجدی قدیمی با قدمت ۷۰۰ ساله است. مسجد آدینه زمانی به نام دزگا مزگتی مشهور و حتی قبل‌تر هم مکان زیارتی و عبادتگاهی برای زرتشتیان منطقه بود. این مسجد به یکی از مکان‌های زیارتی و مورد احترام مردم و گردشگران تبدیل شده که در سفر به رامسر باید حتما آن را دید.

آدرس: رامسر، روستای جواهرده


– روستای جواهرده

روستای جواهرده یکی از معروف‌ترین روستاهای منطقه مازندران و به خصوص رامسر است. این روستا دارای آثار قدیمی، مسجد و قبرستان گبری قدیمی است. طبیعت زیبا و آرام آن مردم را از گوشه گوشه ایران به آنجا می‌کشاند.

آدرس: برای رفتن به جواهرده باید از بازار شهر رامسر عبور کنید و در جنوب شهر وارد سه راهی فلسطین شوید. جاده جواهرده را اینجا پیدا می‌کنید.

– آبشار سیاسرت

در منطقه ییلاقی جنت رودبار، درون جنگل های هیرکانی، آبشاری سرشار از طراوت و خنکی قرار دارد. آبشار سیاسرت رامسر، یکی از جاهای بی‌نظیری است که می‌توانید در سفر به رامسر ببینید. این آبشار و طبیعت نابش استرس شما را از بین می‌برد و احساس زندگی را به تمام رگ‌هایتان برمی‌گرداند.

آدرس: منطقه جنت رودبار _ جاده دوطرفه ۲۴ کیلومتری بعد از جنت رودبار _ جاده آبشار سیاسرت

– دریاچه قو

دریاچه قو لوکیشن یکی از سریال‌های پرطرفدار یعنی سریال عاشقانه بود. دریاچه‌ای که نزدیک روستای جواهرده قرار دارد و به صورت مصنوعی ایجاد شده است. هدف از ساخت آن جذب گردشگران بیشتر برای سفر به رامسر است. اگر در برنامه خود سفر به این شهر را دارید، حتما از اینجا دیدن کنید. به خصوص که تا جواهرده و جاذبه‌های آن نیز فاصله‌ای نیست.

آدرس: جنوب روستای جواهرده _ مسیر جواهرده به رامسر _ جاده فرعی دریاچه قو

– تله کابین رامسر

نظرتان در مورد کمی هیجان زیرپوستی و افزایش آدرنالین ناشی از ارتفاع چیست؟ باور کنید تله کابین رامسر بهترین جای ایران و البته بی‌خطرترین آن برای این کار است. این تله کابین از روی دریای خزر عبور می‌کند، وارد جنگل‌های شمالی می‌شود و بالاخره روی کوه‌های البرز می‌ایستد. به نظر که بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. مسیر ۲ کیلومتر است و ۱۲ دقیقه طول می‌کشد تا به انتهای آن برسید.

آدرس: کیلومتر پنج غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

– پارک آبی رامسر

فکر می‌کنم وقت کمی آب‌بازی و تفریحات آبی در سفر به رامسر است. شهر رامسر یکی از بهترین پارک‌های آبی منطقه را دارد. این پارک آبی بعد از پارک آبی مشهد، بزرگترین پارک آبی ایران است. پس حسابی هیجان‌زده‌تان می‌کند. این پارک رستوران، اسکله تفریحی و کافی‌شاپ هم دارد. به ساحل نزدیک است و محیط شاد و سالمی برای تفریحات خانوادگی است.

آدرس: رامسر، بلوار هلال احمر


– زیپ لاین رامسر

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز و تکرار نشدنی رامسر، زیپ لاین آن است. این زیپ لاین یک مسیر ۴۵۰ متری دارد و از بالای کوه شروع شده و به جنگل ایلمیلی می‌رود. مسیر سراسر زیبایی و شگفتی است و مطمئنم عاشق آن خواهید شد.

آدرس: رامسر، ۵ کیلومتری مسیر رامسر به سمت چابکسر

– بوستان صفارود

بوستان صفارود جایی است که در هر فصلی که در رامسر باشد، توصیه می‌کنم اولین جایی باشد برای رفتنتان. بوستانی که بخاطر زیبایی و درختان کهن و فضای دوست‌داشتنی‌اش به همه در هر فصلی خوش می‌گذرد. یک چای زغالی و یک بلال زغالی در طول مسیر منتظر شماست.

آدرس: مازندران، رامسر، ۹ کیلومتری جاده جواهرده

سوغات رامسر


خوراکی‌های مناسب سوغاتی

  • آغوزنون: نوعی شیرینی با پودر هل و زعفران مزه‌دار می‌شود.
  • پشت زیک: شیرینی ساده اما خوشمزه که دارای کنجد، عسل و کره است.
  • رشته به رشته: این شیرینی از روی هم گذاشتن رشته‌های نازک سفی درست می‌شود.
  • برنجک
  • زیتون: مهم‌ترین محصول این منطقه است. در انواع مختلف به صورت ترشی، روغن، پرورده و… به فروش می‌‌رسند.
  • برنج شمالی


صنایع دستی سوغاتی رامسر

  • محصولات حصیربافی
  • محصولات چوبی
  • چادرشب
  • محصولات نمدی
  • سبدهای مروار

فرهنگ و آداب و رسوم مردم رامسر


وقتی در سفر به رامسر برای اولین بار مردم محلی را ببینید، متوجه خلق و خوی مهربان آن‌ها می‌شوید.محال است جایی کارتان گیر کند و مثل یکی از اعضای خانواده خود با شما برخورد نکنند. فرهنگ مهربانی، دست و دلبازی و احترام در بینشان بقدری زیاد است که محال است به رامسر سفر کنید و از مردم آنجا دوستی و محبت دریافت نکنید.

بعد از آن جشن چهارشنبه سوری را با آش هفت ترشی شروع می‌کنند و غروب با بهترین آرزوها از روی آتش می‌پرند.

دو جشن نوروز ماه و تیرماه هم در منطقه مازندران بخصوص رامسر بسیار متداول است. جشن تیرماه سیزده در وسط آبان است و طبق داستان‌ها جشن پیروزی کاوه بر ضحاک و جشن مهرگان است. مراسم نوروزماه هم وسط مرداد برگزار می‌شود و بسیار شبیه به سیزده بدر است. مردم برای برداشت محصول و پایان کار جشن می‌گیرند و برنج می‌پزند و بیرون روستا آن را می‌خورند.

مراسمات سنتی دیگری در روستاهای رامسر برگزار می‌شود که به آن آیین سنتی ۲۶ عید ماه یا ۲۸ تیرماه می‌گویند. برای سفر به رامسر این تاریخ را به خاطر بسپارید. مردم در این روز برای عزیزان به خاک سپرده خود شمع روشن می‌کنند و خیرات می‌کنند. همگی هم از روستاهای اطراف به امامزاده حسن می‌آیند و کشتی سنتی لوچر را تماشا می‌کنند.

محرم مهم‌ترین مراسم عزاداری در سفر به رامسر به حساب می‌آید. چند روز قبل از آن تمام مردم سیاه می‌پوشند و مساجد و تکایا سیاه‌پوش می‌شوند. مردم از اول تا هفتم رمضان نذرهای خود را ادا می‌کنند و مراسم نخل گردانی، سینه‌زنی، تعزیه خوانی و شام غریبان را برگزار می‌کنند. در تمام ۳۰ روز محرم مردم تمام مراسمات مربوط به محرم را به جای می‌آورند.

مراسمات دیگری مانند آفتاب خواهی، باران خواهی، مراسم تمنای باران، گهواره بندی، دندان سری و … هم در این منطقه انجام می‌شود که همگی جزو مراسمات سنتی منطقه هستند ولی در بیشتر جاهای دیگر ایران مشابه آن را می‌توانیم ببینیم.

غذاهای محلی در سفر به رامسر


– مالابیج

اگر به دنبال خوشمزه‌ترین غذایی که با ماهی درست می‌شود هستید، پس مالابیج را امتحان کنید. یک غذای سنتی که از ترکیب ماهی سفیدی درست می‌شود که با سبزی‌های معطر، گردو، رب انار ترش، ادویه و گلپر سرو می‌شود. ماهی به خوبی مزه‌دار می‌شود و در فر قرار می‌گیرد. برخی آن را سرخ می‌کنند.


– ناز خاتون

ساده، سبک، خوشمزه با مزه‌ای قوی، ناز خاتون غذایی است که هرچه می‌خورید احساس سیری نمی‌کنید. این غذا که در رامسر بسیار پرطرفدار است از گوجه‌فرنگی، بادمجان و پیاز رنده درست و با آبغوره، آب انار، نعنای خشک، گلپر و رب انار ترکیب می‌کنند. ناز خاتون غذایی است که در سفر به رامسر باید آن را امتحان کنید.


– باقالی قاتق یا خورش باقالی

مطمئنم هزاربار اسم غذای باقالی قاتق را شنیده‌اید. این غذا یک خورشت سنتی است که در بیشتر رستوران‌های رامسر سرو می‌شود. این غذا از باقالی، شوید خشک، سیر، کره و ادویه‌های مختلف درست شده است.

مزه کره و سیر کامل در این غذا حس می‌شود و باقالی‌های پخته درون غذا مزه‌دار شده‌اند. این غذا یک ترکیب عالی با برنج و زیتون پرورده درست می‌کنند.


– اسپاناساک

اگر در سفر به رامسر یک غذای لذیذ با طعمی تکرارنشدنی می‌خواهید، پس اسپاناساک را امتحان کنید. این غذا پر از سیر، اسفناج و عطر نعناست و مزه و بویی منحصر به‌فرد دارد. این غذا را با گوشت قرمز، اسفناج تازه، سبزی‌های معطر، برگ سیر، نعنای خشک، هویج، پیاز و ادویه‌های مختلف درست می‌کنند.

– کدو بره

همیشه که تمام غذاها را با گوشت درست نمی‌کنند. کدو بره هم اسمش بد درفته است، وگرنه یک غذای کاملا گیاهی است که در سفر به رامسر باید تجربه کنید. کدو بره غذای سنتی رامسر است و از چند ترکیب ساده کدوی سبز، سیب،زمینی‌، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیر، تخم‌مرغ و ادویه‌هایی مانند نمک و فلفل درست شده و خیلی لذیذ است. مواد سرخ می‌شوند و با تخم‌مرغ نیمرو شده تزئین می‌شوند. ساده، زیبا و خوشمزه‌. کاملا گیاهی و مقرون به‌صرفه هم است.

بهترین هتل های رامسر


مهم‌ترین هتل‌های رامسر شامل موارد زیر هستند:

  • هتل آزادی رامسر
  • هتل بام سبز رامسر
  • هتل آپارتمان لیان
  • هتل کیمیا
  • هتل آپارتمان نیستان


اقامتگاههای بوم گردی رامسر


هزینه این اقامتگاه‌ها نسبت به هتل‌ها تقریبا نصف است و راحتی و مزیت‌های آن را نیز دارد. با این تفاوت که تشریفات هتل کمتر است و می‌توانید چند نفری در این اقامتگاه‌ها بمانید.

  • اقامتگاه بوم‌گردی سد خنم
  • اقامتگاه بوم‌گردی کیجاسرا
  • اقامتگاه بوم‌گردی جنت رامسر
  • اقامتگاه بوم‌گردی ماه تی‌تی
  • اقامتگاه بوم‌گردی ننه گل


اجاره ویلا در رامسر


در سفر به رامسر می‌توانید به راحتی ویلا اجاره کنید و البته که هزینه‌های آن هم مناسب است. همچنین می‌توانید در آرامش یک خانه ویلایی اجاره کنید که نزدیک دریا یا جنگل است و به صورت خانوادگی در یک محیط امن و آرام و قیمت مناسب اقامت داشته باشید. اگر به دنبال اجاره ویلا هستید، می‌توانید روی گزینه‌های زیر حساب کنید.

  • اجاره ویلا علوی رامسر
  • اجاره ویلا دلمون رامسر
  • اجاره ویلا اطلس رامسر
  • اجاره ویلا دامون رامسر
  • اجاره ویلا آپارتمان جاتو رامسر

– کمپینگ

ارزان‌ترین و در عین‌حال لذت‌بخش‌ترین نوع اقامت در سفر به رامسر همین کمپینگ و چادرزدن است. این شهر امنیت خوبی دارد و می‌توانید با خیال راحت چادر خود را برپا کنید و حسابی از طبیعت منطقه، آب‌وهوای عالی و غذاهایی که در طبیعت می‌خورید، لذت ببرید.

می‌توانید در سفر به رامسر جاهایی مثل موارد زیر کمپ بزنید:

  • پارک جنگلی نور
  • جنگل دالخانی رامسر
  • پلاژ لیدو رامسر
  • روستای جواهرده
  • منطقه ییلاقی جنت رودبار
درباره ما

دفتر خدمات مسافرتی ایرانگردی و جهانگردی برآمده از شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی وابسته به صندوق بازنشستگی کل کشور و سازمان تامین اجتماعی با در اختیار داشتن بیش از 50 هتل در پهنه کشور عزیزمان ایران در سال 1395 تاسیس گردید و از آن تاریخ تلاش نمود تا برخورداری از خدمات سفر را برای قشر گرانمایه کشور که همان بازنشستگان می باشند سهل الوصول و اقتصادی نماید

بیشتر
تهران ، خیابان ولیعصر ، روبروی سه راه توانیر ، بن بست شمس ، پلاک ۳
021-88772860
©2024 ITTIC, All Right Reserved