راهنمای سفر به استانبول

سفر ارزان به استانبول

برای سفر ارزان به استانبول سه بخش اصلی وجود دارد که باید مد نظر داشته باشید. اما به‌صورت‌کلی آذر، دی و بهمن ارزانترین فصل‌ها برای سفر به استانبول است، چراکه در این فصل هتل‌ها بسیار ارزانتر از سایر فصل‌هاست.

۱- بلیط ارزان استانبول

بلیط‌ چارتر و بلیط های لحظه آخری معمولا ارزانتر از بلیط‌های سیستمی است.

۲- هتل ارزان استانبول

برای رزرو هتل های ارزان موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • محله هتل: به‌طورکلی هتل‌های منطقه آسیایی استانبول ارزان‌تر از هتل‌های بخش اروپایی استانبول است. بنابراین اگر می‌خواهید در هزینه‌های هتل در استانبول صرفه‌جویی کنید، بهتر است به هتل‌های محله استقلال یا آکسارای مراجعه کنید تا هتل‌های محله تکسیم.
  • اواخر پاییز و اوایل زمستان به استانبول سفر کنید: درست است که استانبول در این فصل سرد است اما قیمت هتل‌ها خیلی مناسب‌تر از بهار و پاییز است. اگر می‌توانید با سرما کنار بیایید، به‌راحتی می‌توانید یک سفر ارزان به استانبول داشته باشید.
  • رزرو هتل در استانبول قبل از سفر: هتل خود را زودتر از سفر رزرو کنید تا به نرخ های ارزان تری برسید.


۳- گردش ارزان در استانبول

استفاده از وسایل نقلیه عمومی: یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های گردش در استانبول استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس است. علاوه بر این استانبول کارت، کارتی است که به‌وسیله آن می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و علاوه بر این با هزینه کمتری از جاهای دیدنی استانبول دیدن کنید.


غذای ارزان: برای کاهش هزینه‌های خوراک در استانبول،می‌توانید از لوکانتا استفاده کنید. لوکانتا فضاهای غذاخوری بزرگی است که انواع غذاها را سرو می‌کند و انواع اقسام غذاهای ارزان در این فضا یافت می‌شود. مزیت این فضا این است که غذاها به‌صورت سلف‌سرویس ارائه می‌شود و شما می‌توانید هر میزان و با هر هزینه‌ای غذا بخورید.

چند توصیه برای کاهش هزینه‌های ترکیه

علاوه بر موارد بالا چند نکته دیگر هم هست که هزینه‌های شما را در سفر به استانبول کاهش می‌دهد. از جمله:

  • خرید سیمکارت در ترکیه (که در هزینه‌های اینترنت و تماس شما به‌شدت صرفه‌جویی می‌کند)
  • استفاده از استانبول کارت (برای کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد در استانبول)
  • سفر زمینی به استانبول (که نسبت به سفر هوایی بسیار کم هزینه تر است)

تفریحات لاکچری در استانبول

یکی از مهم‌ترین تفریحات گردشگران استانبول، خریدکردن است، ۵ تا از لوکس‌ترین فروشگاه‌های استانبول که بسیاری از بازیگران و افراد سرشناس از آن خرید می‌کنند، شامل Beymen، Vakko، Dilek hanif، Arzu Kaprol و فروشگاه Fey است.


بهترین هتل های ۵ ستاره استانبول

هتل دیوان استانبول


معماری و دکوراسیون مدرن و متفاوت آن را به یکی از بی‌نظیرترین و بهترین هتل های استانبول در میدان تقسیم تبدیل کرده است.هتل دیوان ۱۹۱ اتاق در ۱۱ طبقه دارد که همه اتاق‌ها حمام، کف‌پوش یا فرش، تخت یک یا دو نفره و یا مبل‌های تختخواب‌شو دارد. علاوه بر این یخچال، سشوار، خط تلفن مستقیم، تلویزیون با کانال‌های ماهواره‌ای و وای‌فای هم دارد. در کنار همه این موارد به سیستم گرمایش مرکزی و تهویه مطبوع هم مجهز است.

هتل لوکس شانگری لابسفروس استانبول

این هتل لوکس بین کاخ دلمه باغچه و موزه ناوال قرار دارد و تا میدان تقسیم چند دقیقه بیشتر فاصله ندارد.

شانگری لابسفروس از ۱۸۶ اتاق و سوئیت تشکیل شده که به ۱۲ نوع مختلف طبقه‌بندی می‌شوند که منظره، بالکن، امکانات، تجهیزات و متراژ آن‌ها معیار این طبقه‌بندی است.

امکانات و خدمات این هتل عبارت است از: تلفن با خطوط بین‌الملل، اینترنت رایگان، سشوار، اتو و میز اتو، قهوه‌ساز، مینی‌بار، میز کار، گاوصندوق الکترونیکی، تلویزیون ماهواره‌ای یا کابلی و تلویزیون ۱۹ اینچی جاسازی شده در آینده سرویس بهداشتی

همچنین در این هتل سرویس‌ها و خدمات عمومی مانند پارکینگ، حمل‌ونقل فرودگاهی، آرایشگاه، باشگاه، بدنسازی، استخر، حمام ترکی، سونا و جکوزی و ماساژدرمانی هم ارائه می‌شود.

در این هتل دو رستوران با نام‌های IST TOO و SHANG PALACE وجود دارد که به‌ترتیب مخصوص سرو غذاهای مدیترانه‌ای و چینی با بالاترین کیفیت است.

هتل رافلز استانبول

توسط Forbes Travel Guide که معیارهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد، در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان تنها هتل ۵ ستاره استانبول شناخته شد.

هتل رافلز در فاصله ۸ کیلومتری میدان تقسیم استانبول بنا شده اما به‌خاطر قرار گرفتن در مسیر مترو، تردد و رفت‌وآمد در آن به‌راحتی و بدون مشکل انجام می‌شود. با توجه به ارتفاع زیاد ساختمان این هتل، مهمانان از تراس، شهر استانبول را زیر پای خود می‌بینند و حتی می‌توانند چشم‌انداز خاص و زیبای تنگه بسفر را هم ببینند.

این هتل ۱۸۵ اتاق دارد که همگی آشپزخانه و حمام دارد و به سیستم تهویه مجهز است. گاوصندوق، یخچال مینی، قهوه‌ساز، مینی‌بار، تلفن، تلویزیون، اینترنت وای‌فای و سشوار ازجمله امکاناتی است که در همه اتاق‌ها وجود دارد. در کنار این موارد برخی از اتاق‌ها بالکن هم دارد.

علاوه بر این امکانات اختصاصی، امکانات عمومی هم در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. از ورزش و سرگرمی در استخرهای روباز و سرپوشیده، سونا، جکوزی، حمام ترکی و سالن ماساژ و زیبایی گرفته تا سالن بدنسازی و یوگا برای بزرگسالان و کلوپ بازی برای بچه‌ها ارائه می‌شود.

خدمات پارکینگ، سرویس اتاق، ترجمه، مراقبت از کودک، اتاق‌های مناسب با ویلچر، زمین بازی و باغی دوست داشتنی، امکانات تکمیلی این هتل است.

هتل ماریوت استانبول (Marriott Hotel Sisli)

هتل ماریوت که یکی از هتل های ۵ ستاره استانبول در بخش اروپایی و تجاری این شهر یعنی منطقه شیشلی، مرکز مد و فشن، بنا شده است.

این هتل لوکس در سال ۲۰۱۳ میلادی در ۳۵ طبقه با ۲۵۹ اتاق برای میزبانی از مهمانان و گردشگران افتتاح شد. به‌صورت پیش‌فرض مسئولان هتل تلاش می‌کنند تا بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات و امکانات را در اختیار مهمانان خود قرار دهند تا همواره در لیست ۵ ستاره‌ها باقی بمانند و کامنت‌های مهمانان این هتل هم مهر تاییدی بر این تلاش‌های مسئولانه است.


هتل مارمارا تکسیم استانبول

یکی از زیباترین و لوکس‌ترین هتل‌ های استانبول در میدان تقسیم است این هتل ۵ ستاره رو به تنگه بسفر است و چشم‌اندازی به آب‌های بیکران دارد. همانطور که از تعداد ستاره‌های آن هتل مشخص است، مارمارا هر آنچه که از یک اقامت لوکس و متفاوت انتظار می‌رود را به بهترین شکل ممکن در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. تمام اتاق‌ها مجهز به تخت و مبلمان راحت، مینی‌بار، کمد، وای‌فای پر سرعت و تلوزیون (ماهواره‌دار) است.

این هتل سالن ورزشی مجهز، مرکز اسپا، استخر روباز و حمام ترکی هم دارد که فرصت ایده‌‌ئالی برای دنج‌کردن و ماساژ گرفتن و رفع خستگی است. انواع رستوران‌های هتل مارمارا شامل رستوران توتی است که منوی بالا بلندی برای صبحانه، ناهار و شام دارد و همین طور رستوران پانارومای هتل که از تراس آن می‌توانید به تماشای زیبایی‌های استانبول بنشینید.

هتل هیلتون

10 دقیقه با میدان تکسیم فاصله دارد و روبروی تنگه بسفر است.

هتل ۶ کافه و رستوران دارد که در رستوران تراسی Bosphorous غذاهای محلی ترکی، غذاهای دریایی و گوشت گریل شده سرو می‌شود. کافه Veranda Bar&Terrace رو به باغ‌های سرسبز هتل است و انواع نوشیدنی در آن سرو می‌شود.

رستوران Lalezar Meyhanesi همراه با پخش موسیقی زنده از مهمانان پذیرایی می‌کند و در منوی آن غذاهای ترکی خاص و متفاوت وجود دارد. رستوران هندی Dubb هم برای کسانی که به غذاهای تند و هندی علاقه دارند مناسب است و این رستوران برای کودکان منوی اختصاصی دارد.

اگر به دنبال هتلهای میدان تقسیم استانبول هستید که امکانات ورزشی کاملی هم داشته باشد، این هتل یکی از بهترین گزینه‌های شماست؛ استخر روباز و سرپوشیده، سالن ورزشی مجهز و زمین تنیس و راکت‌بال همه آنچیزی است که یک ورزشکار در سفر استانبول به‌دنبال آن است. هتل مرکز سلامت و اسپا و حمام ترکی هم دارد.

هتل تایتانیک استانبول

هتل ۵ ستاره تای‌تانیک داون‌تاون بی‌اوغلو یکی از مجهزترین هتل های استانبول در میدان تقسیم است. اتاق‌های دنج و مجهز به تمام امکانات لازم ازجمله تخت و مبلمان، میز کار، تلوزیون مجهز به ماهواره، کمد و یخچال در اختیار مهمانان می‌گذارد. اگر اهل ورزش هستید و برایتان مهم است که در سفر از برنامه‌های ورزشی‌تان عقب نمانید می‌توانید روی سالن ورزشی مجهز هتل حساب کنید.

استخر سر پوشیده و مرکز سلامت و اسپا برای گرفتن ماساژ هم در اختیار شماست. هتل مرکز تجاری هم دارد که بیشتر مناسب مهمانانی است که برای سفرهای کاری در این هتل اقامت دارند و فرصت گشت‌وگذار در مراکز خرید استانبول را ندارند. در هتل رستوران غذاهای ترکی و بین‌المللی سرو می‌شود.

 هتل ۵ ستاره الیت

این هتل یک مرکز اسپا و سلامت تمام عیار دارد و همین طور استخر و سالن بدنسازی.در رستوران Elite هتل انواع غذاهای سنتی ترکی و بین‌المللی سرو می‌شود. در کافه Coffee Company که سبک کافه‌های ایتالیا را دارد می‌شود یک عصر دنج را گذراند. این کافه منوی بالا بلندی از انواع قهوه‌ها را دارد و پاسخ‌گوی تمام سلیقه‌هاست. اگر دلتان آب‌میوه‌های تازه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا و سالم و سبک می‌خواهد به Fit Bar هتل سر بزنید.

سایر هتل های 5 ستاره استانبول:

هتل اینتر کانتیننتال

هتل پارما

هتل سی وی کی

گرند حیات

ریکسوس پرا

بهترین هتل های 4 ستاره استانبول:

1.هتل کلرین گلدن هورن

2.سیتی لافت

3.گلدن وی

بهترین هتل های 3 ستاره استانبول:

1.هتل عثمان هان

2.هتل ورد هیریتیج

3.هتل آدا

مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول

مسجد ایاصوفیه

کاخ توپکاپی

مسجد سلطان احمد

آب انبار باسیلیکا

مسجد سلیمانیه

برج گاتا

خانه خون آشام استانبول

پارک آبی آکوالند

میدان تقسیم

پاساژها و بهترین مراکز خرید در استانبول

مراکز خرید ارزان استانبول

1.اوپتیوم اوتلت  در منطقه آسیایی استانبول در نزدیک بزرگ‌راه (TEM) قرار گرفته و دسترسی راحتی دارد.

2.مرکز خرید بی اوغلو ایش در منطقه تکسیم خیابان استقلال یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است.


مراکز خرید لوکس استانبول

1.مرکز خرید پالادیوم

2.مرکز خرید زورلو

درباره ما

دفتر خدمات مسافرتی ایرانگردی و جهانگردی برآمده از شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی وابسته به صندوق بازنشستگی کل کشور و سازمان تامین اجتماعی با در اختیار داشتن بیش از 50 هتل در پهنه کشور عزیزمان ایران در سال 1395 تاسیس گردید و از آن تاریخ تلاش نمود تا برخورداری از خدمات سفر را برای قشر گرانمایه کشور که همان بازنشستگان می باشند سهل الوصول و اقتصادی نماید

بیشتر
تهران ، خیابان ولیعصر ، روبروی سه راه توانیر ، بن بست شمس ، پلاک ۳
021-88772860
©2024 ITTIC, All Right Reserved