سفر به شیراز

فاصله شیراز تا شهرهای مهم


یکی از مهم‌ترین نکات که باید قبل از سفر به شیراز بدانید، فاصله حدودی محل زندگی‌تان تا این شهر است. در این بخش سعی کردیم فاصله شیراز تا شهرهای مهم ایران را خلاصه کنیم تا برنامه شیرازگردی خودتان را با این مسافت‌ها تنظیم کنید.

  • فاصله تهران تا شیراز: حدود ۹۱۳ کیلومتر
  • فاصله تبریز تا شیراز: حدود ۱۳۶۸ کیلومتر
  • فاصله مشهد تا شیراز: حدود ۱۳۵۲ کیلومتر
  • فاصله اهواز تا شیراز: حدود ۵۱۷ کیلومتر
  • فاصله بندرعباس تا شیراز: حدود ۵۷۹ کیلومتر
  • فاصله رشت تا شیراز: حدود ۱۱۱۱ کیلومتر


چه‌طور به شیراز برویم؟


سفر به شیراز با ماشین شخصی

اگر از تهران به سمت شیراز حرکت می‌کند و دوست دارید با ماشین شخصی این مسیر را طی کنید، باید آمادگی یک رانندگی طولانی‌مدت را داشته باشید. البته که سفر با ماشین شخصی باعث می‌شود از شهرهای مختلف عبور کنید و فرصت بیشتری برای گردش داشته باشید. شهرهایی مانند کاشان،اصفهان و… جزو جاهای دیدنی هستند که در مسیر رانندگی خود خواهید دید. خلاصه انتخاب ماشین شخصی به حال‌وحوصله شما و فاصله شهرتان تا شیراز بستگی دارد.


سفر به شیراز با قطار

سفر با قطار هم یکی از آن گزینه‌های پرطرفدار و کم‌هزینه است، خیلی‌ها صدای تلق‌وتولوق دلنشین قطار را برای سفر ترجیح می‌دهند. اکثر شهرهای مهم مانند اصفهان، تهران، مشهد و تبریز، خط قطار به شیراز دارند. مدت‌زمان سفر با قطار، به نوع قطاری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد اما به‌طورکلی از مبدا تهران حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد.


سفر به شیراز با اتوبوس

سفر به شیراز با اتوبوس هم جزو گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه است. خیلی از مسافران شیراز، این روش را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. بلیط مستقیم شیراز از بیشتر شهرهای مهم قابل‌تهیه است، بنابراین شما می‌توانید از هرکجای ایران که خواستید سوار اتوبوس شوید و به سمت شیراز حرکت کنید.


سفر به شیراز با هواپیما

سفر به شیراز با هواپیما،یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های سفر است اما باید قبول کنیم که گران‌ترین نیز هست. بیشتر شهرهای ایران، با ایرلاین‌های مختلف، پروازهای مستقیم به شیراز دارند. مدت‌زمان پرواز تهران تا شیراز با هواپیما، تقریبا یک ساعت و بیست دقیقه است.



آب و هوای شیراز


آب‌وهوای شیراز همواره معتدل بوده و میانگین دمای هوای شیراز در طول سال برابر ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

سردترین روزهای این شهر را در ماه دی و گرم‌ترین روزهای آن را در ماه تیر تجربه خواهید کرد اما به‌طورکلی می‌توان گفت که این شهر، هوای مطبوع و دلنشینی برای مسافران دارد. با شروع سال نو و رسیدن بهار، هوای مطلوبی در شهر جریان دارد و میانگین دمای فروردین به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

با رسیدن تابستان، شیراز وارد گرم‌ترین روزهای سال می‌شود و میانگین دمای هوا در تیرماه برابر ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است. پاییز با کمترشدن میانگین دمای هوا از راه می‌رسد و دمای میانگین مهرماه تقریبا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

با شروع زمستان و رسیدن روزهای دی، میانگین دمای شهر به ۵ درجه زیر صفر هم می‌رسد و این روزها برای شیرازی‌ها سردترین روزهای سال خواهد بود.


سفر به شیراز در بهار

اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت، بهترین زمان برای سفر به شیراز است، در این فصل می‌توانید عطر بهارنارنج را درکوچه‌پس‌کوچه‌های شهر احساس کنید و از هوای خنک و مطبوع شیراز لذت ببرید.از ویژگی‌های اردیبهشت نسبت به روزهای نوروز در فروردین، خلوت‌بودن اماکن گردشگری است.


سفر به شیراز در تابستان

سفر به شیراز در تابستان ممکن است برای افرادی که گرما را دوست ندارند، آزاردهنده باشد چون این منطقه آب‌وهوای گرم و خشکی در این فصل پیدا می‌کند و بارندگی نیز کم می‌شود. البته بسیاری از گردشگران، با بهتر شدن هوا، از اواخر شهریور کم‌کم دوباره سفر به شیراز را شروع می‌کنند. طبیعتا شهر در این دوره زمانی خلوت‌تر و هزینه سفر به شیراز نیز کم‌تر خواهد بود.


سفر به شیراز در پاییز

یکی از فصل‌های محبوب سفر به این شهر است. ترکیب رنگ‌ها گرم زرد و قرمز و نارنجی، با هوای خنک و دلپذیر پاییزی حسابی حالتان را جا می‌آورد. در این فصل گردشگران نسبت به بهار کم‌تر هستند و هزینه سفر نیز کم‌تر خواهد بود.


سفر به شیراز در زمستان

اگر با هوای نسبتا سرد مشکلی ندارید، زمستان شیراز سرد است اما هنوز هم می‌توان جاهای دیدنی شهر را گشت و از سفر لذت برد. اگر دوست داشته باشید یک سفر کم‌هزینه و آرام به شیراز داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم اواخر زمستان و قبل از نوروز را برای سفر انتخاب کنید.

هتل های شیراز


  1. هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز از هتل های محبوب و نام‌آشنای این شهر است که در بلوار آیت الله ربانی و حوالی دروازه قرآن واقع شده است. این هتل از هتل های ۵ ستاره شیراز است و در ۱۴ طبقه با ۱۵۸ اتاق طراحی شده است.این هتل در نزدیکی بسیاری از جاهای دیدنی شیراز ازجمله آرامگاه خواجوی کرمانی و پارک کوهپایه واقع شده است.


2.هتل هما شیراز

هتل هما یکی دیگر از بهترین هتل های ۵ ستاره شیراز با طراحی زیبا و منحصربه‌فرد است و در خیابان مشکین‌فام این شهر تماشایی واقع شده است.

  • آدرس: منطقه ۱ شیراز، خیابان مشکین‌فام، کنار پارک آزادی

3.هتل الیزه شیراز

اگر قصد دارید که پیش از سفر به شیراز، در یکی از هتل‌های این شهر، اتاق رزرو کنید، پیشنهاد ما در بین هتل های ۴ ستاره شیراز، هتل الیزه است. این هتل در یکی از مناطق دنج شیراز واقع شده است و در فهرست هتل‌های لوکس و به‌روز شهر جا خوش کرده است.رفتار حرفه‌ای پرسنل و اهمیت به بهداشت و تمیزی فضای هتل از دیگر ویژگی‌های الیزه است.

  • آدرس: خیابان معالی‌آباد، خیابان بیست‌متری چهارم پزشکان، پلاک ۲۰



4.هتل رویال شیراز

هتل رویال یکی دیگر از هتل های ۴ ستاره شیراز است و یکی از گزینه‌های پرطرفدار مسافران این شهر برای اقامت در طول روزهای سفر به شیراز محسوب می‌شود. این هتل در بلوار آیت الله ربانی واقع شده است و در همسایگی بسیاری از جاهای دیدنی شیراز ازجمله دروازه قرآن، پارک کوهپایه، باغ جهان‌نما، آرامگاه حافظ شیرازی و… جا خوش کرده است.

  • آدرس: بلوار آیت الله ربانی، بالاتر از میدان ابوالکلام، جنب رستوران هفت‌خوان، نبش کوچه ۱۷

5.هتل وکیل شیراز

هتل وکیل در فهرست هتل های ۳ ستاره شیراز، یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. حدود سه سال است که این هتل در بافت قدیمی شیراز افتتاح شده است. در طراحی نما، رستوران و حیاط این هتل از المان‌های معماری سنتی ایران استفاده شده است و همین موضوع سبب خلق فضایی صمیمی و گرم شده است.

این هتل در چند قدمی مجموعه تاریخی وکیل واقع شده است و این مجموعه شامل حمام، بازار و مسجد وکیل است. همچنین این هتل یکی از اقامتگاه‌های محبوب شیراز به‌واسطه دسترسی خوب آن به دیگر جاهای دیدنی همچون ارگ کریم‌خان، مسجد نصیرالملک، نارنجستان قوام و شاه‌چراغ است.

6.هتل ارگ شیراز

هتل ارگ شیراز در خیابان تختی این شهر واقع شده است و از شروع فعالیت آن در حدود سی سال می‌گذرد. اما با بازسازی‌های انجام‌شده، همچنان ظاهری زیبا و امکاناتی متناسب و استاندارد دارد.

  • آدرس: حاشیه گذرگاه ساحلی، خیابان تختی، روبه‌روی مسجد توکلی

اقامتگاه های شیراز

  • اقامتگاه بومگردی ماه سلطان
  • اقامتگاه بومگردی عمارت قاجاریه شیراز
  • اقامتگاه بومگردی لوتوس شیراز
  • اقامتگاه بومگردی سی‌راه شیراز
  • اقامتگاه بومگردی ترنجستان
  • اقامتگاه بومگردی پری‌دخت

سوغات شیراز


سفر به شیراز بدون سوغاتی و صنایع‌دستی معنی ندارد. در این بخش تعدادی از مهمترین سوغاتی های شیراز را به شما معرفی می‌کنیم:

  • انواع شیرینی مثل مسطقی شیرازی، یوخه، کلوچه شیرازی، بادام سوخته، فالوده شیرازی، رنگینک، نان فسا و حلوای مخصوص شیراز
  • انواع عرقیجات مثل عرق بهارنارنج، عرق نسترن، عرق بیدمشک، گلاب، آبلیمو، آبغوره و…
  • صنایع دستی شیراز که شامل انواع قلم‌کاری، منبت‌کاری و خاتم‌کاری، سفال‌گری، شیشه‌گری، قلم‌ زنی، گلیم‌بافی و نمدمالی می‌شود.

غذاهای معروف شیراز


  • شیرازی پلو
  • شکرپلو
  • هویج‌پلو
  • رب‌پلو
  • قورمه به
  • اشکنه شیرازی
  • کوفته هل
  • لوبیاپلو شیرازی
  • آش سبزی
  • دمپختک
  • کوفته سبزی شیرازی
  • یخنی نخود


جاهای دیدنی تاریخی شیراز


سعدیه

یا آرامگاه سعدی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی شیراز است باغ دلگشا، پارک کوهستان، دروازه قرآن و موزه هفت‌تنان از جاهای دیدنی شیراز در حوالی سعدیه است.

  • آدرس: منطقه ۳ شهرداری شیراز، انتهای بلوار بوستان، کنار باغ دلگشا

حافظیه

یا آرامگاه حافظ این مقبره در جنوب دروازه قرآن واقع شده است.یک ایوان بزرگ با بیست ستون، این مجموعه تاریخی و ادبی را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کنید. مقبره دایره‌ای‌شکل حافظ با گنبد تماشایی خود در بخش شمالی این مجموعه تاریخی واقع شده و با پنج پله مدور از زمین جدا شده است. گنبد این مقبره شبیه به کلاه درویشان ساخته شده و پوشیده از مس است، اما دلیل واکنش مس و اکسیژن، به‌رنگ سبز دیده می‌شود.

این گنبد روی هشت ستون سنگی بنا شده است. بخش جنوبی نیز همان ورودی مجموعه است که شما را به باغی سرسبز و بهشتی دعوت می‌کند. گلستان‌ها، درختان نارنج، حوض بزرگ مستطیلی، پیاده‌روها و… بخش جنوبی مجموعه تاریخی آرامگاه حافظ را آراسته‌ است.

  • آدرس: منطقه ۳ شهرداری شیراز، بلوار آزادی، مابین چهارراه حافظیه و چهارراه ادبیات

تخت جمشید

 این مجموعه باستانی بازمانده از سلسله پادشاهی هخامنشیان است که روزگاری دربار خود را در فارس مستقر کرده بودند.پلکان ورودی، دروازه همه ملل، کاخ تچر، کاخ هدیش، کاخ آپادانا، کاخ ملکه و… از بخش‌های تخت جمشید است.

بهترین روش رفتن به تخت جمشید، خودروی شخصی است. اما با مینی‌بوس و تاکسی نیز می‌توانید راهی این مجموعه باستانی شوید و سپس به شیراز برگردید. مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌هایی که به‌سمت مرودشت می‌رود، در پایانه شهید کاراندیش شیراز واقع شده‌ است و در هنگام بازگشت از مرودشت نیز باید به‌سمت ایستگاه پارک سوار این شهر بروید تا بتوانید سوار این وسایل نقلیه عمومی شوید.


دروازه قرآن

این دروازه از سازه‌های تاریخی در میان جاهای دیدنی شیراز است و در ورودی شهر واقع شده است. در گذشته، در قسمت فوقانی این دروازه، قرآنی قرار داده شده است تا مردم پیش از ورود به شهر و بعد از خروج از آن، از زیر قرآن رد شوند و رسم قدیمی و نیک ایرانی‌ها اجرا شود.

عضداله دیلمی از فرمانروایان آل‌بویه، این سازه را در زمان حکومتش بنا کرد و بعدها کریم‌خان زند در دوران حکومت زندیه مخروبه آن را بازسازی کرد. بوستان خواجوی کرمانی و مقبره این شاعر نامی در چند قدمی دروازه قرآن واقع شده‌ است.

  • آدرس: بزرگ‌راه شیراز به مرودشت، ورودی شهر شیراز


 حمام وکیل

این حمام از آثار به‌جامانده از دوران حکومت کریم‌خان زند در شیراز است و در حوالی مسجد و بازار وکیل واقع شده است.نقش‌ونگارهای هنرمندانه این حمام بسیار چشمگیر است و انسان محو قصه پنهان در نقوش آن می‌شود. ورودی، سربینه، گرم‌خانه و… از بخش‌های حمام وکیل است.

  • آدرس: خیابان طالقانی، بعد از خیابان لطفعلی‌خان زند
  • مدرسه خان: این بنا از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی ایران در شیراز است که از دوران صفویه باقی مانده است.


  • ارگ کریم‌خان زند: این بنای تاریخی قلعه‌ای عظیم با دیوارهای بلندقامت است که در مرکز شهر شیراز واقع شده است.


  • آرامگاه خواجوی کرمانی: مقبره این شاعر نامی در چند قدمی دروازه قرآن واقع شده است. تندیس خواجو اشعار آن، این مقبره را تماشایی کرده است.

 شاه‌چراغ

این بنای مذهبی و تاریخی به سبک معماری اصیل ایرانی و اسلامی بنا شده است و هنر کاشی‌کاری و آینه‌کاری در آن غوغا می‌کند. ورودی اصلی، صحن، ایوان، حرم شاه‌چراغ، گنبد، گلدسته و… از بخش‌های اصلی زیارتگاه شاه‌چراغ محسوب می‌شود.شاه‌چراغ از معروف‌ترین بنای مذهبی و عرفانی در این شهر محسوب می‌شود. این مکان متبرکه آرامگاه دو برادر امام رضا(ع) است.


مسجد وکیل

مسجد وکیل یکی از زیباترین مساجد ایرانی در میان دیدنی‌های شیراز است و معماری چشمگیری دارد. این بنا در چند قدمی حمام و بازار وکیل بنا شده است و مجموعه بناهای وکیل از آثار تاریخی مهم شیراز محسوب می‌شوند.ستون‌های این مسجد شهرت جهانی دارد و در کنار کاشی‌کاری رنگارنگ و دیگر تزیینات بنا، از ویژگی‌های این مسجد محسوب می‌شود. در سفر به شیراز حتما به‌ سراغ مسجد وکیل بروید و ماجراجویی در این جاذبه تاریخی را از دست ندهید.

  • آدرس: خیابان طالقانی، بعد از خیابان لطفعلی‌خان زند، غرب بازار وکیل

مسجد نصیرالملک: هنر کاشی‌کاری و شیشه‌های رنگی و بازتاب نور نماد این مسجد خوش‌رنگ شده است و این بنا به مسجد صورتی مشهور است.

مسجد جامع عتیق: در کنار زیارتگاه شاه‌چراغ واقع شده است و از قدیمی‌ترین مساجد شیراز است.

موزه های شیراز

  • موزه هنرهای تجسمی در خانه فروغ‌الملک

آدرس: گذر تاریخی سنگ سیاه، خانه فروغ الملک

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۲۶۳۰۸

ساعت بازدید: از شنبه تا پنجشنبه ۹ صبح تا ۵ عصر


  • خانه زینت‌الملک؛ موزه مادام توسو در ایران

آدرس : محله گودعربان، خیابان لطفعلی‌خان زند، جنب نارنجستان قوام

  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۳۴۱۸۱
  • ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۷ شب


  • موزه شاه‌چراغ

آدرس: منطقه ۸ شهرداری شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، خیابان احمدی، صحن بارگاه شاه‌چراغ

  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۳۷۸۴۸
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۸ شب


  • موزه گرمابه حمام وکیل

آدرس: خیابان طالقانی، بعد از خیابان لطفعلی‌خان زند

  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۴۷۶۴۶
  • ساعت بازدید: از ۹ صبح تا ۹ شب


  • موزه سنگ و گوهر دریای نور 

آدرس: منطقه یک، بلوار دانشجو، میدان ارم، خیابان ارم، باغ ارم

  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۷۲۵۳۸
  • ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۶:۳۰ عصر


  • موزه آواها و نواها: این موزه شامل آرشیو آواها و نواها، گالری انواع ساز، دست‌نوشته‌های مربوط به نامداران موسیقی و… است و در خانه قجری و زیبای منطقی‌نژاد برای علاقه‌مندان موسیقی بر پا شده است.


  • موزه لباس های سنتی: این روبه‌روی شاه‌چراغ در خانه قجری صالحی مستقر است. تماشای لباس‌های محلی و سنتی شیراز در خانه‌ای به سبک‌ و سیاق معماری قاجار، لذت‌بخش خواهد بود.


  • موزه پارس: این موزه در باغ نظر شیراز جا خوش کرده است و علاوه بر آثار باستانی، آرامگاه کریم‌خان زند نیز در این باغ واقع شده است.


  • موزه نظامی باغ عفیف آباد: بزرگ‌ترین موزه سلاح خاورمیانه در باغ عفیف آباد یا گلشن شیراز واقع شده است.


  • خانه سعادت (موزه خاتم): موزه صنایع‌دستی خاتم در خانه سعادت مستقر شده است. این خانه از بناهای قجری و تاریخی شیراز با معماری چشم‌نواز است.

باغ ها، و پارک های شیراز 


  • باغ ارم
مسیر دسترسی با وسیله نقلیه عمومی

ایستگاه میدان ارم و همچنین ایستگاه خوابگاه نزدیک‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس به باغ ارم است. این دو ایستگاه در بلوار دانشجو نزدیک به میدان ارم واقع شده‌ است. ایستگاه نمازی نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ ارم است که در میدان نمازی واقع شده است. از این ایستگاه باید در حدود ۱۷دقیقه پیاده‌روی کنید تا به باغ ارم برسید.

  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۷۲۵۳۸
  • ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۶:۳۰ عصر


  • باغ جهان‌نما

مسیر دسترسی با وسیله نقلیه عمومی

اگر با اتوبوس می‌خواهید به باغ جهان‌نما بروید، باید در ایستگاه چهارراه حافظیه پیاده شوید. اتوبوس‌های خطوط ولیعصر به رکن‌آباد و میدان کلبه به میدان ارم در این ایستگاه توقف خواهد کرد. اگر از این ایستگاه تا باغ با پای پیاده بروید، کمتر از ۸ دقیقه به مقصد خواهید رسید.

فاصله نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ جهان‌نما در حدود ۳ کیلومتر است و به همین دلیل برای بازدید از باغ جهان‌نما، مترو وسیله نقلیه مناسبی نیست و تاکسی و اتوبوس بهتر خواهد بود.

  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۷۵۸۷۵
  • ساعت بازدید: از ۷:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ عصر


  • باغ دلگشا
مسیر دسترسی با وسیله نقلیه عمومی

اگر در ایستگاه اتوبوس چهارراه دلگشا پیاده شوید و در حدود ۶ دقیقه پیاده‌روی کنید به باغ خواهید رسید. اتوبوس‌های خطوط شهید دستغیب به بلوار نارنجستان و بلوار نارنجستان به ایستگاه نمازی، در ایستگاه چهارراه دلگشا توقف خواهند داشت.

ایستگاه ولیعصر، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ دلگشا است. بعد از پیاده‌شدن می‌توانید در بلوار سلمان فارسی و بلوار هفت‌تنان در حدود ۳۰دقیقه پیاده‌روی کنید تا به باغ دلگشا برسید. با وجود فاصله زیاد مترو با باغ، پیشنهاد ما استفاده از اتوبوس و تاکسی است.

  • شماره تماس: ۰۷۱۳۷۳۰۹۸۹۹
  • ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر


  • باغ عفیف‌آباد

آدرس: منطقه یک شیراز، انتهای خیابان عفیف‌آباد

مسیر دسترسی با وسیله نقلیه عمومی

اگر در ایستگاه اتوبوس زرهی پیاده شوید، با پیاده‌روی در بلوار استقلال، خیابان انصاری و بلوار مصلی‌نژاد بعد از ۲۰دقیقه به باغ خواهید رسید. ایستگاه شهید آوینی نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ است و پیاده‌روی در فاصله بین این ایستگاه با باغ عفیف‌آباد در حدود ۲۰دقیقه طول خواهید کشید.

  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۲۶۷۳۴۳
  • ساعت بازدید: از ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر


  • باغ نارنجستان قوام

آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند

مسیر دسترسی با وسیله نقلیه عمومی

ایستگاه ولیعصر نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به باغ نارنجستان قوام است و پیاده‌روی در فاصله مابین ایستگاه و باغ در حدود ۱۰دقیقه طول خواهید کشید. همچنین اگر سوار مترو می‌شوید، باید در ایستگاه ولیعصر پیاده‌ شوید و تا رسیدن به باغ نارنجستان در حدود ۱۵دقیقه پیاده‌روی کنید.

  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۲۴۳۸۱
  • ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۹ شب


  • پارک آزادی

آدرس: منطقه یک شیراز، بلوار آزادی

مسیر دسترسی با وسیله نقلیه عمومی

ایستگاه امام حسین‌(ع) نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک آزادی است. بعد از پیاده‌شدن از این ایستگاه اگر ۱۵ دقیقه در بلوار آزادی پیاده‌روی کنید، به بوستان آزادی خواهید رسید. ایستگاه اتوبوس پارک آزادی در مقابل پارک واقع شده است و همچنین ایستگاه باغ صفا نیز در چند قدمی پارک آزادی قرار دارد.

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • هزینه بلیت ورودی: رایگان


  • پارک گل‌ها
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۳۹۱۶۰۳
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • هزینه بلیت ورودی: رایگان
درباره ما

دفتر خدمات مسافرتی ایرانگردی و جهانگردی برآمده از شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی وابسته به صندوق بازنشستگی کل کشور و سازمان تامین اجتماعی با در اختیار داشتن بیش از 50 هتل در پهنه کشور عزیزمان ایران در سال 1395 تاسیس گردید و از آن تاریخ تلاش نمود تا برخورداری از خدمات سفر را برای قشر گرانمایه کشور که همان بازنشستگان می باشند سهل الوصول و اقتصادی نماید

بیشتر
تهران ، خیابان ولیعصر ، روبروی سه راه توانیر ، بن بست شمس ، پلاک ۳
021-88772860
©2024 ITTIC, All Right Reserved